5 TIPS: Zo wordt je nog beter in het kickboksen – Vechtsport Info
Home / Tips & Meer / 5 TIPS: Zo wordt je nog beter in het kickboksen

5 TIPS: Zo wordt je nog beter in het kickboksen

5 TIPS: Zo wordt je nog beter in het kickboksen

Cardio is van het grootste belang voor vechtsporten. Het is niet ongebruikelijk om te zien hoe vechter uitgeput raken en de strijd verliezen.

Geweldige techniek of vecht-IQ zal niet altijd helpen als je tegenstander superieure cardio heeft. Het is dus belangrijk om je te concentreren op cardiotraining naast de reguliere kickboks training. Er zijn veel manieren om het cardiovasculaire uithoudingsvermogen te verbeteren door middel van verschillende oefeningen.

Hier zijn 5 dingen die professionele vechtsporters doen om hun cardio te verbeteren:

Hardlopen op hetzelfde tempo

Gestaag hardlopen maakt deel uit van de dagelijkse trainingsroutine van een vechter. In Thailand wordt er gezegd dat als je niet rent, je niet vecht. Sportscholen, trainers en vechters zijn allemaal van mening dat als je niet rent, je tijdens het trainen en vechten gemakkelijk buiten adem raakt.

Trainers kunnen ook zien of een vechter zijn dagelijkse ren sessie heeft overgeslagen door zijn padwerk. Slechts 30 minuten joggen op regelmatige basis zal bijdragen aan een betere cardiovasculaire conditie.

Zwemmen

Het zwemmen is een goed alternatief voor hardlopen als cardiotraining. Zwemmen heeft een kleinere impact op de gewrichten en vermindert tegelijkertijd de zwelling, verbetert de bloedsomloop en helpt de pijn te verminderen.

Terwijl hardlopen je onderlichaam versterkt, versterkt zwemmen zowel het bovenlichaam als het onderlichaam. Het is ideaal voor alle leeftijden en voegt afwisseling toe aan het trainingsprogramma van een vechter.

Interval training

Sprinttraining is een effectieve manier om het uithoudingsvermogen te verbeteren en traint snel bewegende vezels in spieren voor snelheid en kracht. Sprinttraining biedt veel voordelen en kan worden uitgevoerd in een fractie van de tijd die nodig is voor andere alternatieven.

Tire sprint

Tire sprint is een alternatieve vorm van sprinttraining met weerstand die je snelheid en kracht verder kan versnellen. Het wordt aanbevolen om een ​​autoband te gebruiken die ongeveer 10 procent van uw lichaamsgewicht is.

De band sleept u als ware achter u aan. In Thailand trainen Muaythai vechters vaan op deze manier. Via een touw om uw middel of over de schouders sleept u de band mee terwijl u een sprint inzet.

Touwtje springen

Het touwtje springen wordt om goede redenen uitgevoerd als opwarmings oefening inval vechtsporten. Het belangrijkste doel is om de hartslag en de bloedstroom te helpen verhogen en het lichaam voor te bereiden op de komende trainingssessie.

Het gebruik maken van een springtouw is een volledige lichaamstraining die veel andere voordelen biedt. Het traint de snel bewegende spiervezels, verbetert de coördinatie en voetenwerk en versterkt de schouderspieren.

Stoten op de pads

5 TIPS: Zo wordt je nog beter in het kickboksen

Padwork komt het dichtst in de buurt wat betreft het simuleren van het energieniveau van vechten. Gevechten onder volledige kickboks regels variëren van 5 ronden van elk 3 minuten met tussenpozen van 2 minuten rust.

Dit is de reden waarom padwerk vaak hetzelfde tijdformaat volgt in kickboks sportscholen. Dit lijkt misschien een voor de hand liggende keuze, maar het gaat niet om het doorlopen van de bewegingen.

Je best doen tijdens elke ronde van padwerk zal je cardiovasculaire conditie en algehele prestaties versnellen. Hoewel je niet altijd op volle kracht kunt gaan sparren, is het erg aan te raden om tijdens padwerk er vol voor te gaan. En het is de meest effectieve methode om zowel je cardio als je spieruithoudingsvermogen op te bouwen.

Bekijk ook

📷 ‘Wonder Woman is ok’: 3e kind UFC-ster McGregor geboren

De McGregor-clan is nu een gezin van 5

Nieuw Judo magazine gelanceerd: ‘Blijf op de hoogte’

Voor de prijs hoef je het als judo fan niet te laten

GOED NIEUWS: Sportscholen mogen weer open

De versoepelingen die voor woensdag gepland staan gaan door,

Tekst kopiëren is niet toegestaan - You cannot copy content of this page