Zo val je veilig af voor een kickboks of MMA-wedstrijd – Vechtsport Info
Home / Nieuws / Zo val je veilig af voor een kickboks of MMA-wedstrijd

Zo val je veilig af voor een kickboks of MMA-wedstrijd

Het extreem afvallen voor een boks, kickboks of MMA-wedstrijd staat vaak ter discussie. als je het niet veilig doet kan het je leven kosten.

Wij hebben wat hanige tip verzameld en beginnen met de mest voor de hand liggende, minder eten. Portiegroottes hebben meer dan bijna al het andere invloed op het algemene gewichtsverlies van dag tot dag.

Niet alleen zal over het algemeen minder eten uw gewicht verminderen, maar het eten van minder van de juiste soorten voedsel zal ook uw gewicht verlagen.

Niet te snel

Snel afvallen is niet voor iedereen weggelegd. Atleten die in bepaalde gewichtsklassen proberen te komen, hebben het meeste baat bij snel afvallen.

Zorg ervoor dat u veilig en om de juiste redenen gewicht verliest en realiseer u dat het gezondste gewichtsverlies vaak langer dan een paar dagen of weken duurt om zichtbaar te worden. Leer uzelf over de effecten van wat u van plan bent te doen voordat u het doet.

Let op je voeding

Voedingsmiddelen met veel zout zijn niet je vriend bij het afvallen. U wilt uw zoutinname laag houden, omdat sterk gezouten voedsel ervoor zorgt dat uw lichaam vocht vasthoudt.

Het eten van meerdere kleine maaltijden in plaats van grote maaltijden tijdens de dagen voorafgaand aan de weging, zal uw metabolisme stimuleren. En kan een goede manier zijn om te eten tijdens uw dagelijks leven.

Supplementen

Gewichtsverlies is overal in de ontwikkelde wereld een onderdeel geworden van de moderne cultuur. Vechters overal hebben trainingen, dieetplannen en supplementen ontwikkeld om gezondheid bewuste vechters te helpen bij hun inspanningen om af te vallen.

Er zijn verschillende producten die beweren te helpen bij het afvallen, het opbouwen van spiermassa of het verbeteren van uw algemeen welzijn. U moet voorzichtig zijn bij het selecteren van supplementen. Omdat supplementen niet altijd zijn goedgekeurd door de Voedsel en Warenautorteit.

Weet wat je eet

Hoewel sommige supplementen oplichting zijn, zijn er supplementen die goed werken. Bekijk beoordelingen en doe onderzoek voordat u besluit supplementen te kopen en te gebruiken.

Zoals hierboven vermeld, kan het watergewicht oplopen tot enkele extra kilo’s, afhankelijk van uw gewicht. De beste manier om ervoor te zorgen dat uw watergewicht uw weging niet belemmert, is door kort voor de weging te trainen. Als u ernstig zweet, kunt u een deel van uw vocht gehalte kwijtraken in de vorm van zweet.

Hitte als hulpmiddel

Een andere, minder gezonde manier om je watergewicht uit te zweten is door een sauna te bezoeken. Sommige atleten, meestal worstelaars, gebruiken deze strategie om af te vallen voordat ze zichzelf wegen, en het kan ook nuttig zijn voor anderen.

Als het uw doel is om alleen af ​​te vallen en niets anders, train dan niet met gewichten. Spieren wegen meer dan vet. Dus hoewel u waarschijnlijk zult zien dat uw gewicht afneemt naarmate u vet verliest, zal de spiermassa die u opbouwt, als u met gewichten traint, het vet dat u verliest enigszins tegenwerken.

Stel een doel

Zorg er echter voor dat afvallen is wat u wilt doen. Alleen omdat het opbouwen van spiermassa je gewicht doet toenemen, wil dat nog niet zeggen dat je minder gezond bent. Spiermassa is een goede zaak, en het gewicht dat je verliest of toevoegd is op geen enkele manier ongezond of slecht.

Het eerste dat u moet weten over vasten, is dat u moet leren om het veilig te doen. Het eten van zeer kleine hoeveelheden voedsel kan ongezond zijn, maar als u het op de juiste manier doet, kan het een effectief hulpmiddel zijn om af te vallen. Het vasten moet plaatsvinden in korte perioden, niet langer dan één of twee dagen tegelijk.

Blijf eten

Zorg ervoor dat je nog steeds genoeg eet om jezelf te onderhouden op de dagen die je hebt aangewezen voor vasten. De hoeveelheid voedsel die u moet eten, is afhankelijk van uw lichaamsgrootte en geslacht. Een laatste ding om te onthouden is dat hydratatie geen onderdeel is van vasten. Je moet nog steeds voldoende water drinken.

Bekijk ook

Oudje De La Hoya (48) showed moves voor comeback gevecht

Juli heeft De La Hoya op de planning staan voor zijn comeback

‘Wie slaat Jake Paul op zijn bek’: UFC-baas is het zat

Waarom blijven deze gasten in godsnaam met UFC-jongens praten

Uitzichtloos?: Sportscholen op z’n vroegst mei weer open

Tijdens de persconferentie gisteren is er niets bekend gemaakt over de openstelling van de sportscholen

Tekst kopiëren is niet toegestaan - You cannot copy content of this page